beste gemeente, beste overheid

Toen mij gevraagd werd een enquête over mijn gemeente of ons overheid in te vullen, heb ik maar eens mijn werk van gemaakt om aan te duiden wat er duidelijk moest gemaakt worden en ook toen mij gevraagd werd als laatst of ik nog een opmerking had, heb ik maar eens mijn mening uitgewerkt. Ik weet niet of het enige invloed kan hebben, maar ik vermoed dat minstens 1 persoon het ergens als job ga krijgen om die te lezen, en hopelijk kan ik die ene persoon beroeren en aanzetten tot meer, tot verbetering, tot bewustwording. Zo luidt het:

“Graag meer pesticide vrije landbouw, een diervriendelijke samenleving en een ecologisch beleid met oog voor een gezonde toekomst voor alle aardbewoners. Dat wil zeggen ook correcte informatie verspreiden over de oorzaak en grootste aandeelhouders in de aardeopwarming, lucht- en watervervuiling, de industrieën die het meest schade berokken aan het milieu, dat is met name de veeteelt-industrie die bovendien inefficiënt gebruikt maakt van landoppervlakte en hiermee contribueert aan wereldhonger, daarbij is een zuivel, ei, vis en vlees-arme dieet veel gezonder voor de mens (en dieren) en zouden de dokters hier ook meer van op de hoogte gebracht mogen worden i.p.v. geïndoctrineerd door misleidende reclame en multinationals die met oog op winst en geld, ten nadele van de gewone onwetende mens, schade aandoet aan alle partijen buiten de winsthebbers zelf. Onze samenleving moet meer gefocust zijn naar hernieuwbare energieën, beter leren sorteren van recycleerbaar materialen, het verminderen van afval en verpakkingen door ook het fiscaal stimuleren van verpakkingsvrije winkels. Een gemeente en een overheid zou voor haar inwoners goede intenties moeten vertonen, en een voorbeeld mogen zijn op grote schaal, op wereldvlak. wij mogen vooruitgang maken en dan pas kan ik trots zijn over onze samenleving, onze gemeente, overheid of land.”

Leave a reply

