maken: lekkerder dan krabsla – broodspread

Zonet de lekkerste spread gemaakt voor op brood, zonder een recept te volgen, gewoon ingrediënten vinden die samen kunnen passen en mixen in de blender! Experimenteren is de boodschap. Eens je die barrière van het ‘zelf maken’ in plaats van het ‘kopen’ hebt doorbroken, is het vanzelfsprekend om het vaker zelf te proberen. Het resultaat bevat meer trouwens smaak zo. De verhoudingen in het recept hangt af van persoonlijke voorkeur, maar hier de opsomming van de ingrediënten die ik gebruikte, van meeste hoeveelheid naar minder:

meng:
natte kikkererwten
tahini
olijf olie
gegrilde paprika (uit bokaal)
zongedroogde tomaten
hennepzaad
kruiden: zwarte peper, gerookte paprika poeder, provençaalse kruiden

De kikkererwten moeten niet helemaal smooth geblend zijn, grove stukjes hier en daar maakt het extra tasty. Ik wou dat ik een foto kon delen maar ik ben nog niet helemaal comfortabel met food photography. Maar toch wou ik deze delicatesse meedelen, nu het nog vers in mijn geheugen zit, want het is de moeite. Smakelijk!

Leave a reply

