ik zal geen slaven baren noch strijders

carly-steinbrunnused photo by carly steinbrunn

een kind op de wereld zetten vereist enorme verantwoordelijkheden: financiën die ik niet kan voorzien, ruimte en veiligheid die ik niet kan garanderen. daarbij geloof ik dat de mens-populatie buitenproportioneel groot is en de toekomst voor de mensheid toch geen hoop meer biedt. ik erken klimaatverandering en weet dat elke toegevoegde mens een extra ecologische voetafdruk implementeert. daarbij sta ik ook niet achter het school- en overheids systeem: bij geboorte word je geclaimd en sta je geregistreerd als pion van de samenleving, er wordt verwacht dat je contribueert aan een politiek die je niet gekozen hebt, je wordt bestempeld en opgeëist als kracht voor de arbeidsmarkt. vrijheid is een groot vraagteken in het leven en dankzij de werking van de kapitalistische wereld is vrijheid nog verder af. mijn conclusie staat vast, ik wil geen eigen kinderen hiermee betrekken. en als ik toch de moederfactor in me voel groeien, zou ik die veel liever willen positief toepassen op kinderen die verloren zijn in deze maatschappij of kinderen zonder overlevingskans. er zijn genoeg alternatieven. perse uw eigen bloed willen reproduceren zonder verantwoording is in mijn ogen een uiting van onderdanigheid aan uw primitieve instinct.

een interessante post die ik gisteren tegen kwam op een veganistische facebookgroep:

schermafbeelding-2016-10-17-om-23-50-47

Bewaren

Leave a reply

