two times no . LUSH fluff-eaze

Deze review had ik vorig jaar al willen publiceren, maar nadat ik tot de conclusie kwam dat mijn mening negatief was, in tegenstelling tot zoveel andere bloggers, durfde ik deze niet meer mee te delen.  Nu ging ik het laatst bij Lush en gaf de kassierster mij een tester mee van het product dat ik een jaar geleden verafschuwde.

Ik stond er genageld aan de kassa,  „oh neen, nee”, dacht ik bij mezelf.  „Neen alsjeblieft, neen”,  maar mijn versteend lichaam keek vriendelijk toe en wanneer de kassierster me introduceerde tot het staaltje, knikte ik mee en loog ik.  Ik zei dat ik nog niet kende (why?!)  en ging op in haar enthousiasme en verliet toen de winkel met het gevoel van “what . the . heck .  did  just happen there?!”  Waarom kon ik niet gewoon snel reageren en eerlijk toegeven dat ik deze maar niks vond?  Ah.  Oké dan maar, ik geef het dan nog een laatste kans.  Hier mijn finale constatering:


      Lush’ Jasmine& Henna fluff-eaze

GEUR //  De eerste keer was ik erg benieuwd naar dit haarmasker voor 2 redenen: de henna en de jasmijn.  Beide geuren die ik lekker vind, op hunzelf, maar de blend doet het toch niet voor mij.
  De geur neemt de bovenhand en maakt het voor mij onmogelijk om dit haarmasker te verdragen.  Ik kreeg hoofdpijn en werd er duizelig van.

TEXTUUR //  De samenhang van de textuur is erg zacht, glad en smooth zoals een lotion.  Het is niet zo vast en is vloeibaarder dan meeste haarmaskers.

WERKING //  Twee dingen vielen me onmiddellijk op tijdens het aanbrengen van het product;  Tijdens het aanbrengen van het haarmasker, genieten je handen ook mee van de verzorging.  Het haarmasker wordt onmiddellijk opgenomen, je voelt het echt in je haren doordringen.  Eerst voelen de haren zacht en nat aan, na een poosje dringt het masker in de haren door, wordt het haar droger en blijf je over met deadlocks (samen geplakte haarbundels).

RESULTAAT //  De geur blijft sterk aanwezig ook na het uitwassen van de haren.  Ik heb het masker een uur lang laten indringen op droog haar en daarna alles hevig uitgespoeld en uitgewassen.  Zo heb ik tweemaal tot driemaal shampoo moeten gebruiken om de geur bijna-volledig uit mijn haren te krijgen.  Het masker zou moeten resulteren in minder pluizig haar.  Maar dankzij het drastisch shampoo-gebruik, heb ik het resultaat niet correct kunnen testen.

CONCLUSIE //  Ik heb geen extreem pluizig haar, maar ieder mens heeft wel af en toe last van pluizig haar, dat vooral tijdens het winterklimaat.  Mijn grootste tip die ik kan meedelen, tegen pluizig haar, is het sprayen van een haarlak op een borstel/kam, om zo je haren in bedwang te houden tijdens het borstelen/kammen.

Dit masker, is voor mij, een neen nooit meer.  De geur is mij te chemisch.  Volgende keer ga ik het vriendelijk afwijzen.  Sorry Lush, dit was mijn eerste Lush tegenslag, bijgevolg zal ik binnenkort een positief Lush product review posten.  Bedankt om dit te lezen!  Laat me weten of jij ook een Lush tegenslag heb ervaren, zo besparen we elkaar minder akeligheden.

2 thoughts on “two times no . LUSH fluff-eaze

  1. Aah zo jammer dat je hem niks vindt! Ik ben helemaal weg van de geur en de werking vind ik ook niet mis (ik laat hem altijd de hele nacht inwerken). Maar ik snap wel dat je niet goed wordt van de geur, hij is erg aanwezig … Goede review!

    Like

Leave a reply

