LUSH face care routine

Ik heb mezelf tijdens de voorbije herfst-periode onthouden van excessief te shoppen.  Dit was nodig.  Met gevolg dat ik eind november mezelf wat ging verwennen in de Lush.  Nu ik een lastige periode moest doorstaan, heb ik duidelijk kenmerken gekregen van stress en irritatie op mijn gezicht; extreem droge huid, roodheid en een oneffen textuur.  Hoewel ik een buitensporige voorraad aan huidproducten bezit, kon ik niks vinden om mijn huid te kalmeren.  Zo ging ik dus naar de Lush met de intentie om een gezichtsmaskertje te kopen en eventueel ook een gezichtscrème.  Jammer voor mijn portemonnee, kwam ik terug thuis met een zak ter waarde van 70 euro.  Schandalig en schaamtelijk vind ik zelf.  Maar ik beloof plechtig dat ik niks zal verwaarlozen en alles met liefde zal opgebruiken.

De Lush-dame heeft me goed geholpen met het vinden van kalmerende ingrediënten.  En zo heb ik een volledige avond en ochtend gezichts-routine gevonden voor de koude winter-wordende dagen.

Ik begin mijn gezichtsverzorging altijd met de Breath of Fresh Air.  Een toner die ik met een watten schijfje aanbreng.  Ik verkies watten-schijfjes met een geribbelde textuur om zo veel mogelijk onzuiverheden en dode huidcellen weg te halen.  Deze stap vind ik erg belangrijk, zodat de huid de volgende producten beter kan opnemen.  Ook gebruik ik de Breath of Fresh Air met een doekje om het montuur van mijn bril te reinigen.


Eén maal per week gebruik ik een gezichtsmasker.  Nu is dat de Catastrophe Cosmetic.  Dit doe ik meestal vlak voordat ik ga douchen.  De Lush-dame had me aangeraden om het masker niet te laten opdrogen en zo lang mogelijk nat te houden, door het dik aan te brengen tijdens het douchen.  De warmte zou het masker continu vochtig houden.  Toch vond ik deze techniek totaal niet werken; het masker drupte langs alle kanten van mijn gezicht, in mijn ogen en mond.  Zelf vind ik het beter werken wanneer ik het masker aanbreng op een propere huid (dankzij de toner), laat opdrogen en vervolgens in de douche weg masseer met vochtige handen.  Het masker is zacht en kalmerend, maar ik ben ik er geen fan van.  It has done it’s job, maar toch is dit niet mijn favoriet.  Er zitten te grove bessenstukjes die niet zo makkelijk zijn voor het aanbrengen en het wegspoelen van het masker.

Op een proper gezicht begin ik meestal met een gezichtsserum.  Ik gebruik de Full of Grace, een vaste serum, die eerst dient opgewarmd te worden tussen de vingertoppen.  Door de lichaamstemperatuur smelt deze serum makkelijk in de hand.  Met de vingertoppen masseer ik de kalmerende oliën in m’n gezicht.  Full of Grace ruikt erg subtiel, zacht en voelt ook bijzonder teder aan op de huid.  Ik ben enorm onder de indruk van dit serum en kan er niet meer zonder.  Als je een laag inbrengt voor het slapen gaan, voelt je gezicht ‘s ochtend erg zacht en gehydrateerd aan.

Aangezien mijn huid extreem droog was, gebruik ik de Full of Grace in combinatie met de Celestial.  Deze moisturiser is een zacht hydraterende gezichtscrème voor een gevoelige huid.  Je hebt niet veel nodig om je volledige gezicht in te smeren.  Wel vind ik de geur erg fascinerend.  Het is niet bepaald slecht, maar het doet me toch denken aan een hoestsiroop uit mijn kindertijd.

Met een verkoudheid (lees: verstopte,druppende, neus) snuit ik zowat 300 zakdoeken per dag, hierdoor krijg ik droge geïrriteerd gebieden rondom mijn neusgaten.  Heel pijnlijk om op die manier nog verder m’n neus te snuiten.  Hier komt de British Nanny als geroepen.  Deze moisturiser is erg geconcentreerd, zacht en boterig.  Het helpt extreme droogheid te hydrateren en maakt de huid in geen tijd weer soepel.  Ideaal om op droge delen aan te brengen.

Als laatst kan je zien dat ik een tester Ultrabland gekregen heb,  ik heb deze proberen op te nemen in mijn routine, maar tevergeefs.  Ik vind het een lastig product en kan er zelf niet mee werken.  Het voelt te dik en vettig aan, alsof het niet te verdunnen valt, ook niet met water.  Deze ultrabland is een gezichtsreiniger die makkelijk make-up zou moeten verwijderen, maar niet voor mij.

Welk product is bij jou onmisbaar in je gezichtsbehandelingsroutine?   Mijn is alvast de Full of Grace gezichtsserum.. en eigenlijk ook wel de Breath of Fresh Air toner.  Happy Face Care!   – S.

3 thoughts on “LUSH face care routine

  1. Oh wat hou ik van Lush! Ik kan me dan ook helemaal laten gaan en er enorm veel geld aan uitgeven, hun winkels zijn dan ook zo verleidelijk! Ik had veel plezier aan het lezen van jouw artikel :)

    Like

    1. Hé, leuk om te weten dat ik niet de enigste ben met een Lush-verslaving! Heel erg bedankt om te antwoorden op mijn blog en leuk dat je mijn schrijfsel aangenaam vond om te lezen. Feedback is altijd wel geapprecieerd hier. Fijne dag nog! En nog steeds een gelukkig nieuwjaar! (wanneer is het officieel te laat om mensen nog een gelukkig nieuwjaar te wensen? Ik ga pas stoppen als het februari wordt, denk ik)

      Like

      1. Hihihi :D graag gedaan! Ik blijf mensen ook gelukkig nieuwjaar wensen.. De regel luidt: nieuwjaar wensen doet men de eerste keer dat men iemand ziet nadat het oudjaar is geweest… denk ik ;)

        Like

Leave a reply

