LUSH samples: Olive Branch and Big Shampoo

Een lange tijd geleden kreeg ik een Big Shampoo tester mee als aanvulling op mijn Roots haarmasker.  En daar nog eens bovenop; de Olive Branch douchegel.  Volgens de Lush-dame zouden al deze geuren excellent samen moeten blenden en perfect zijn voor de zomerperiode.

Deze shampoo heeft de meest interessante/ongewone textuur die ik ooit gezien heb.  Het voelt aan en ziet er uit als een lichaams-scrub, (Oh sorry, intermezzo) maar toch is het voor je haar.  Deze scrubs zijn stukjes zeezout, die zorgen voor een grondige reiniging en de ontvetting van de haren.  Ik ben echt onder de indruk van deze shampoo; de korrelige aanvoeling is niet alleen prettig in mijn hand en op de hoofdhuid maar ook tussen de haren.  De korrels smelten geleidelijk weg en de shampoo schuimt zeer goed op, zonder lang te hoeven inwerken.  Je hebt trouwens niet zo’n grote hoeveelheid nodig, zo’n potje is perfect van dosering.

De Big Shampoo is bijna geurloos.  Het ruikt zeer subtiel, fris en onopvallend.  Ik kan een beetje kokos geur waarnemen en lichte hint van citroen, maar eenmaal uitgewassen ruik je toch niks meer..  De geur is echt aangenaam en zacht.  Ik vind het perfect voor als je eventjes geen geurwolk om je heen wilt.

Toch is deze shampoo een beetje heftig (qua reinigingskracht).  Het maakt de haren erg proper, maar maakt het ook wat droog.  Wie vettig haar heeft, dit zou waarschijnlijk echt dé oplossingsshampoo zijn.  Ik heb sowieso een conditioner nodig om mijn haren extra te voeden.  Ik ben sowieso geneigd om mijn haren extra te voeden met conditioneer na deze shampoo.  Ik heb geprobeerd om een bijna geurloze conditioner aan te brengen, maar tevergeefs, de kokos geur is echt niet meer te bespeuren.

Momenteel twijfel ik of ik deze shampoo werkelijk wil aanschaffen. Ik heb inmiddels deze shampoo full-size gekocht.  Ik vind hem ideaal voor mijn snel-vettig-wordende haren tijdens de warme zomermaanden.  Ik hou erg veel van het propere gevoel dat deze shampoo biedt.  Dus gebruik ik hem bij drastische wasbeurten, maar zeker niet dagelijks.

De Olive Branch rook voor mij iets te mannelijk.  Wat ik niet onmiddellijk ondervond, aangezien mijn eerste geur-induk erg positief was.  Maar na meermaals het potje open gedaan te hebben en ook werkelijk de geur geactiveerd te hebben op mijn lichaam, heb ik besloten dat deze niet mijn ding is.

Het staal-potje was daarbij ook té onhandig om uit te testen, dus kon ik er niet zo’n goede mening over vormen. Wat ik met zekerheid kan zeggen is dat deze douchegel eerst goed geschud moet worden, aangezien de douchegel laagjes vormt (door de toevoeging van olijf olie).  De viscositeit is vrij snel lopend en vloeibaar zacht, makkelijk uit te smeren, maar ook erg gemakkelijk kwijt te druppen in de douche.  Het voelt zacht aan op de huid tijdens het aanbrengen, maar het schuimde ook helemaal niet zo makkelijk.

Persoonlijk vind ik de Olive Branch geen zomergeur maar misschien wel een rond-de-sinterklaas-periode zegmaar winter geur.  Ik denk het wel een kans te geven, want in de winter verander ik ook vaak helemaal van gedacht of reactie tegenover een product.  Ik vond de geur erg dominant dat ik er draaierig/misselijk van werd (in het geval dat je dit nog niet wist: ik ben erg gevoelig aan geur) , en daarom zou ik het aanraden om tijdens de koude-verstopte-neusgaten winterdagen uit te proberen.  Mijn neus omschrijft het als een fruitig, zoet, maar toch nog diep en warme.  Het zou in feite een fusie moeten vormen van mandarijn, bergamot, oranjebloesem en citroen.  Nee, not my thing.

Ik ben telkens aangenaam verrast van de Lush haar-verzorgings producten.  Ze zijn werkelijk fantastisch!  Spijtig dat deze douchegel niet heeft kunnen voldoen aan mijn verwachtingen.

Vond jij dit artikel interessant?  Laat me weten welke indruk jij aan overgehouden hebt.  En of je ook benieuwd bent om eventueel de Big Shampoo uit te testen?

I’m off to bed now.    xoxo,  S.

Leave a reply

