Crystal Déo met essentiële oliën

Mijn eerste Lente aankoop dit jaar is de Crystal Déo met essentiële oliën.  Een roll-on minerale déodorant met kamille en groene thee.  Deze deodorant blijkt parabeenvrij (gevaarlijke conserveringsmiddelen of bewaarmiddelen) te zijn, zonder aluminium chloorhydraat (een anti-transpiratiemiddel, zou kankerverwekkend zijn, met name borstkanker, vooral bij gebruik na geschoren oksels) en is hypoallergeen (minder kans geeft op een allergische reactie).

De Crystal Déo bestaat uit minerale zouten en essentiële oliën uit kamille en groene thee.  De kamille heeft een kalmerende, rustgevende eigenschap en de groene thee dient als antioxidant.  Zoals je verwacht van een déo, beschermt deze ook tegen bacteriën (de oorzaak van onaangename geurtjes), zonder daarbij het natuurlijke transpiratie-proces te ontregelen.

De viscositeit van de vloeistof is zeer lopend, maar dit merk je niet wanneer je hem aanbrengt via de roller.  Hij voelt zacht aan en prikt niet op vers geschoren oksels.  De geur is fris en subtiel, licht fleurig door de kamille, perfect voor de lente.  Het is geen opvallende geur wanneer je hem aanbrengt, hij blijft zeer subtiel, ook doorheen de dag.  Nog een subtiel -maar grandioos- detail is de Leaping Bunny Label op de verpakking, die duidt op een dierenproefvrij product.


Ingrediëntenlijst:
Gezuiverd water, Potassium Alum, Hydroxyethylcellulose, Chamomilla Recutita (Matricaria) Flower Extract, Camellia Sinesis Leaf Extract, Sodium Bicarbonate.

Deze déo trok echter mijn aandacht omdat hij in een afgelegen hoek stond, heel onopgemerkt te wezen.  Nu ben ik erg blij met deze ontdekking en aankoop.  Dit zou wel eens mijn favoriete déo kunnen zijn.

Crystal Déo kan je kopen in de Di voor  3,99 euro.
Welke deodorant gebruik jij het liefst?
     xoxo, S

5 thoughts on “Crystal Déo met essentiële oliën

  1. Wat een fijn berichtje! Deo’s vind ik altijd maar lastig, alhoewel ik er nu een heb gevonden die ik wel heel fijn vind. Ik had trouwens ook ooit z’n chrystal deo, maar begreep van m’n schoonzusje dat daar wel aluminium in zat en toen durfde ik ‘m niet meer te gebruiken. Maar bij deze zit dat er dus niet in! Ik vond ‘m ook niet ideaal hoor – ik moet ‘m nat maken waardoor ik wel natte oksels had :p en ik weet niet meer zo goed of ‘ie echt heel goed werkte. Nu gebruik ik een deo van Dr. Organic. Ook vegan, niet op dieren getest, en aluminium-, SLS-, parabeen- en alcoholvrij. En rozengeur. Kan ik eindelijk zeggen dat ik naar rozen ruik.
    Liefs

    Like

Leave a reply

